Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, Μέρος Α΄, Συνέντευξη με τον κ. Χαζαρίδη Νίκο


Η ενέργεια του ραδιοφώνου ήδη μας είχε συνεπάρει με το που περάσαμε το κατώφλι του ράδιο Alpha
( http://alpharadio.gr/)
Ένας γυάλινος τοίχος μας επέτρεπε τη θέα μέσα στο στούντιο ακριβώς την ώρα που ο κύριος Χαζαρίδης ήταν στον αέρα με την καθημερινή εκπομπή "Μαγκαζίνο". Την ώρα των διαφημιστικών διαλειμμάτων βγήκε έξω και μας υποδέχθηκε θερμά. Η έκπληξη όμως ακολούθησε όταν μας προσκάλεσε να εισέλθουμε στο στούντιο την ώρα μετάδοσης της ζωντανής εκπομπής του. Σαν μαγεμένοι ακολουθήσαμε, φορέσαμε τα ακουστικά, κρατήσαμε τις ανάσες μας και σε πολύ λίγο  ήμασταν στον…αέρα.
Πολύ ευγενικά, και αφού ανανέωσε το ραντεβού με τους ακροατές του, δέχθηκε να μας αφιερώσει αρκετό από τον πολύτιμο χρόνο του και να μας διαφωτίσει σχετικά με το πώς γεννιέται και πώς πραγματοποιείται μια ζωντανή ειδησεογραφική ραδιοφωνική εκπομπή, απαντώντας πρόθυμα στις ερωτήσεις μας.
Ποιοι συντελεστές είναι απαραίτητοι για να γίνει μια ραδιοφωνική εκπομπή;

Όσον αφορά τους συντελεστές που κρίνονται απαραίτητοι για να γίνει μια ραδιοφωνική εκπομπή, ας ξεκινήσουμε κυρίως από το στήσιμο μια εκπομπής. Αυτό πρέπει σε κάθε περίπτωση να περιλαμβάνει μία ομάδα δημοσιογράφων, η οποία θα καταγράφει και θα επεξεργάζεται διάφορα στοιχεία που έχουνε σχέση με την επικαιρότητα. Στη συνέχεια, γιατί μιλάμε για ραδιοφωνική εκπομπή και μάλιστα της τρέχουσας ειδησεογραφίας, θα πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες ερωτήσεις στα κατάλληλα πρόσωπα, σ’ αυτά που είτε πρωταγωνιστούν στο χώρο και μπορούν να έχουν άποψη για όσα γίνονται και αυτή η παραγωγή της ύλη να αξιοποιηθεί  αργότερα για να συνεχιστεί το ρεπορτάζ. Γιατί θα μπορούσε, για παράδειγμα, μία απάντηση να προκαλέσει την άλλη πλευρά και να ζητήσουμε και από εκείνη την πλευρά να τοποθετηθεί. Όσον αφορά τα τεχνικά μέσα, όπως βλέπετε και στο χώρο, για να γίνει μία καλή ραδιοφωνική εκπομπή, θα πρέπει να έχεις όλες τις ανέσεις από πλευράς τεχνικής, δηλαδή, να υπάρχουν σύγχρονα μέσα, όπως υπολογιστές, τα μικρόφωνα να είναι σε καλή κατάσταση και κυρίως οι τηλεφωνικές γραμμές, γιατί, επειδή μιλάμε για ραδιόφωνο, όταν ο ήχος δεν είναι καλός, δύσκολα μπορείς να κρατήσεις κάποιον στη γραμμή. Από εκεί και πέρα, δεν έχει σημαντικές διαφορές το ραδιόφωνο με την τηλεόραση. Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει σταθερή υποδομή και βεβαίως το τεχνικό προσωπικό που θα λύνει άμεσα τα όσα προβλήματα παρουσιαστούν την ώρα μιας ζωντανής εκπομπής.
Ποια είναι τα εργαλεία του ραδιοφώνου που χρησιμοποιούνται ώστε το μήνυμα να περάσει από τον πομπό στο δέκτη και ποιες οι προϋποθέσεις ώστε να μπορέσει να βγει στον αέρα μια εκπομπή ;

Το βασικό είναι ότι πρέπει να υπάρχει απόλυτη ησυχία στο χώρο. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτή η προϋπόθεση δεν τηρείται και αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα. Εάν αποσπάσει την προσοχή ένας θόρυβος ή κίνηση μέσα στο στούντιο, πχ καμιά φορά μπαίνει κάποιος για να πάρει ακουστικά ή κάποιο χαρτί, αυτό δημιουργεί ένα θέμα. Αν χάσεις λίγο τη σειρά, μπορεί η συνέντευξη να  υποβαθμιστεί. Ειδικά στις συνεντεύξεις, όταν δεν υπάρχει το γνωστό following, δηλαδή ερώτηση-απάντηση, και χάσεις λίγο την απάντηση του συνεντευξιαζόμενου, τότε υπάρχει ένα θέμα. Από κει και πέρα, τα χρέη τεχνικού τις περισσότερες φορές στα ραδιόφωνα τα περιφερειακά κάνουν οι δημοσιογράφοι, για να μπορούν να ελέγξουν καλύτερα τη ροή, δηλαδή το τηλέφωνο που θα βγει στον αέρα αν δε μπορεί να βγει , πρέπει να παίξει κάτι από τον υπολογιστή, επειδή είναι ζωντανή εκπομπή, μέχρι να μπορέσει να βγάλει τη γραμμή, και αν τελικά δεν τα καταφέρει, γιατί για τον άλφα ή βήτα λόγο δεν μπορεί ο άλλος να ανταποκριθεί, πρέπει να συνεχίσει με ένα άλλο θέμα. Και αυτό είναι απαραίτητο, ειδικά στις ζωντανές εκπομπές, να  υπάρχει η λεγόμενη καβάτζα που λέμε,δηλαδή θέματα κονσέρβες, που μπορεί να μην τα παίξεις καθόλου, αλλά να χρειαστεί να τα παίξεις επειδή δε βγήκανε δυο ζωντανές συνεντεύξεις-έτυχε κάτι σε κάποιον και δεν μπορεί. Η  κονσόλα στη συνέχεια είναι το βασικό εργαλείο  από την οποίο θα περάσουν όλες οι λειτουργίες του ραδιοφώνου. Έπειτα υπάρχει το μικρόφωνο, η κεντρική έξοδος, από τα γνωστά ποντεσιόμετρα. Είναι μονίμως ανεβασμένη και βγάζει τον ήχο που θέλουμε εμείς να περάσουμε έξω από το στούντιο. Για να βγει η εκπομπή πρέπει αυτό το ποντεσιόμετρο να είναι σηκωμένο. Χωρίς αυτήν την κίνηση δε βγαίνει κάτι στον αέρα. Υπάρχει κίνδυνος να είναι σηκωμένο το μικρόφωνο και να νομίζεις ότι είναι κλειστό. Ο υπολογιστής από την άλλη, στον οποίο είναι περασμένο και το ραδιόφωνο του sky, με το οποίο συνεργάζεται το ράδιο Αlpha είναι ένα επίσης βασικό εργαλείο του ραδιοφώνου.
Ο υπολογιστής σε βοηθάει πάρα πολύ, τα μηχανήματα του ήχου, η συσκευή του τηλεφώνου για να βγάλουμε τα τηλέφωνα στον αέρα. Υπάρχει κι ένα cd για τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί να βάλεις και μουσική για να κάνεις κάποιες συνδέσεις. Βασικά πρέπει να έχεις μπροστά σου όλα τα μηχανήματα, γι’ αυτό και η παράταξη είναι συγκεκριμένη για να μπορείς να λειτουργείς άμεσα. Να μη χρειαστεί να σηκωθείς από την καρέκλα για να κάνεις κάποια κίνηση. Οι κινήσεις είναι 2-3 και είναι μηχανικές πλέον. Πιστεύω πως, αν κάποιος δε γνωρίζει, σε μια εβδομάδα θα βγάλει εκπομπή. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Κι εγώ στην αρχή τα έβλεπα όλα δύσκολα. Ειδικά όταν οι διαφημίσεις έπαιζαν με κασέτα. Έπρεπε να βρεις από πού ξεκινάει η κασέτα, να τη βάλεις, να πατήσεις το κουμπί, να τη ξαναβγάλεις και να τη βάλεις πάλι από την αρχή. Τώρα υπάρχει το πακέτο των διαφημίσεων. Σε κάθε εκπομπή τα πακέτα είναι τρία. Πηγαίνεις στο μηχάνημα όπου φαίνονται οι μέρες, κάνεις τη μεταφορά, πατάς το κουμπί και παίζει μόνο του. Δε χρειάζεται να κάνεις κάποια κίνηση. Παλιά με την κασέτα έπρεπε να ακολουθείς εσύ τη ροή.
Υπάρχουν επίσης οι ρυθμίσεις πάνω στην κονσόλα. Όλα αυτά τα κουμπάκια ρυθμίζουν είτε την ένταση είτε την ποιότητα του ήχου. Μπορεί κάποιο μικρόφωνο να «ξύνει», να μην είναι καθαρός ο ήχος. Μπορείς να κατεβάσεις πρίμα, να ανεβάσεις μπάσα για να βγαίνει η φωνή καθαρά. Είναι λεπτομέρειες που δεν έχουν βέβαια πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Ποια η διαφορά ενός δημοσιογράφου που κάνει μια ραδιοφωνική εκπομπή από εκείνον που γράφει σε μια εφημερίδα; Ποιες οι ιδιαίτερες συνθήκες και ποιες οι διαφορές ή ενδεχομένως οι δυσκολίες;

Η δυσκολία στο ραδιόφωνο είναι η άμεση παρέμβαση, το ζωντανό γιατί δεν έχεις το χρόνο ούτε να σκεφτείς ούτε να κάνεις μια άλλη επιλογή. Πρέπει να μπεις μέσα στο στούντιο με τουλάχιστον 10 επιλογές για να μπορείς, αν τα πράγματα δεν πάνε καλά, να κάνεις κάτι άλλο στη συνέχεια. Επειδή είμαι άνθρωπος του ραδιοφώνου κι όχι της εφημερίδας, γράφω βεβαίως κι εκεί, μ’ αρέσει περισσότερο αυτό το μέσο γι’ αυτό και ξεκίνησα από πολύ μικρός. Ιδιαίτερες συνθήκες και δυσκολίες, μπορώ να πω, ότι δεν υπάρχουν στο ραδιόφωνο. Εάν είσαι σε θέση να αντιμετωπίσεις το ζωντανό και την αμεσότητα, νομίζω ότι το ραδιόφωνο θα σου αρέσει κιόλας. Είναι το πιο μαγικό από τα τρία μέσα που υπάρχουν (εφημερίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση).

Ποια στοιχεία θεωρείτε απαραίτητα σε μια ραδιοφωνική εκπομπή ώστε να είναι πετυχημένη;

Δεν μπορείς να βγαίνεις στον αέρα αν δεν είσαι καλά ενημερωμένος. Αν αρχίσεις να ρωτάς κάτι σε κάποιον που είναι απέναντί σου ή στο τηλέφωνο και φανεί μέσα από τις απαντήσεις τις δικές του ότι εσύ γνωρίζεις λίγο το θέμα, είσαι εκτεθειμένος απέναντι σ’ αυτούς που σε ακούνε. Πρέπει να έχεις πάρα πολλές πηγές ενημέρωσης. Για παράδειγμα: υπάρχει ένα θέμα που είναι στην επικαιρότητα. Μπορεί εσύ να βγεις στις 12 το μεσημέρι, όπως βγαίνουμε εμείς, και να είναι ένα θέμα που όλοι γνωρίζουν από χθες το βράδυ. Όμως από το πρωί μέχρι το μεσημέρι να έχουν μεσολαβήσει μια σειρά από άλλα γεγονότα που είτε ανατρέπουν αυτή την κατάσταση είτε επιτείνουν το πρόβλημα. Δεν μπορείς να βγεις με τα δεδομένα που υπήρχαν στις 12 το βράδυ γιατί τότε είδες το τελευταίο δελτίο ειδήσεων. Άρα λοιπόν, χρειάζεται συνεχή ενημέρωση για να είσαι, αν όχι πετυχημένος, τουλάχιστον όμως σοβαρός στη δουλειά σου. Δεν μπορείς να έχεις αποστάσεις ούτε από το γεγονός ούτε από τον χρόνο εκτέλεσης διαφόρων πράξεων.
Ακούμε πολλούς να μιλούν για τη μαγεία του ραδιοφώνου… Ποια η δική σας άποψη; Τι είναι αυτό που καθιστά το ραδιόφωνο ένα ιδιαίτερο μέσο, το οποίο προτιμούν πολλοί, όχι μόνο για την ενημέρωση αλλά και για την ψυχαγωγία τους;

Εδώ θα απαντήσω με ένα παράδειγμα. Πολλές φορές έρχονται άνθρωποι εδώ που ακούν το ραδιόφωνο μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν μπορούν να φανταστούν το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από το μικρόφωνο. Θα σε κάνουν από πολύ κοντό και φαλακρό μέχρι χοντρό από λεπτό … δηλ. ο καθένας έχει πλάσει άλλη μορφή στο μυαλό του. Νομίζει ότι στην ουσία η φωνή φτιάχνει κι ένα πρόσωπο.
Το ραδιόφωνο είναι μαγικό γιατί πίσω απ’ αυτό κρύβεται μια φωνή που σ’ αφήνει να φανταστείς διάφορα. Ύστερα στο ραδιόφωνο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η χροιά της φωνής. Όχι μόνο των ραδιοφωνικών παραγωγών, αυτών που κάνουν μουσική εκπομπή, αλλά κι αυτών που κάνουν δημοσιογραφική εκπομπή. Δεν μπορείς να ακούς για παράδειγμα μια φωνή που δεν ακούγεται. Αγχώνεσαι, σφίγγεσαι. Στην ουσία συμμετέχεις κι εσύ στην εκπομπή και δεν μπορείς να ακούς κάποιον ο οποίος δεν ξέρει να μιλήσει ή κομπιάζει συνέχεια, αυτό το γνωστό ε, ο, που κάνουν σε ζωντανές εκπομπές.
Για κάθε άνθρωπο το ραδιόφωνο είναι μαγικό για άλλο λόγο. Εγώ μπήκα γιατί μου άρεσε. Όταν ξεκίνησα, θεωρούσα ότι αυτό είναι το πιο μαγικό πράγμα στον κόσμο. Έλεγα «πω πω τι είναι αυτό!». Όταν όμως έρχεσαι εδώ μέσα, σιγά σιγά χάνεις μεγάλο μέρος αυτής της μαγείας γιατί πλέον όλα γίνονται με καθαρά επαγγελματικούς όρους. Όταν η εκπομπή γίνεται από αγάπη, όπως κάνουν οι ερασιτέχνες του ραδιοφώνου, που έρχονται 2 ώρες την εβδομάδα και δίνουν την ψυχή τους, το αποτέλεσμα είναι καλύτερο. Τώρα εδώ είμαι καθημερινά στην παραγωγή. Θα χρειαστεί πολλές φορές να είμαι έξω από το στούντιο. Να βγω για να πάρω ή για να βρω ένα τηλέφωνο. Να αλλάξω το θέμα. Να μπω να ανοίξω λίγο το μικρόφωνο και να ξαναφύγω. Όλα αυτά δε σ’ αφήνουν να βγάλεις την εκπομπή που θέλεις. Πολλές φορές οι μέρες είναι δύσκολες. Αλλά η μαγεία του ραδιοφώνου κρύβεται εκεί πιστεύω. Στη φωνή και στην ικανότητα του άλλου να παρουσιάσει κάτι σημαντικό. Και στο ραδιόφωνο έχεις την ευκαιρία να το κάνεις αυτό.
Στην τηλεόραση έχεις άλλες δυνατότητες. Έχεις το ζωντανό. Βλέπεις ένα πρόσωπο. Στην τηλεόραση μπορεί κάποιος να σε κερδίσει με τις κινήσεις του σώματός του, χωρίς να μιλήσει. Στο ραδιόφωνο πρέπει και να μιλάς και να έχει ενδιαφέρον αυτό που θα πεις. Το ραδιόφωνο σου προσφέρει τη δυνατότητα να έχεις μπροστά σου πάρα πολλά στοιχεία, να είσαι χαλαρός, να μην έχεις το σφίξιμο να ντυθείς - να κάνεις αυτά που πρέπει. Έχει επίσης τη δυνατότητα να σε χαλαρώσει π.χ. έχω μια κούπα με καφέ, κλείνω τα φώτα, δεν μπαίνει κανείς μέσα στο στούντιο και λέω αυτά που πιστεύω εγώ. Μπορεί οι 9 στους 10 να διαφωνούν για ένα θέμα, συμβαίνει πολλές φορές, αλλά πρέπει να πεις την άποψή σου. Αν δεν το κάνεις, θα φανεί στην πορεία πως στην πραγματικότητα είσαι ένας πολύ διαφορετικός χαρακτήρας απ’ ότι δείχνεις. Κανείς δεν μπορεί να πει ψέματα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είμαστε μια μικρή κοινωνία κι όλοι μας γνωρίζουν. Δεν μπορείς ξαφνικά να βγεις πολύ δεξιός, λέω ένα παράδειγμα, ενώ όλοι ξέρουν τις καταβολές σου. Από την άλλη βεβαίως εδώ υπάρχει μια παγίδα. Οι καταβολές δεν πρέπει να επηρεάζουν τη δουλειά σου. Ναι μεν έχεις άποψη για τα πράγματα, αλλά οφείλεις να είσαι όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικός.

Ραδιόφωνο, Εφημερίδα ή Τηλεόραση; Ποιο μέσο προτιμάτε και γιατί;

Εμένα μου αρέσει η αμεσότητα. Στην εφημερίδα, που είναι το πιο σημαντικό μέσο, έχεις το περιθώριο του χρόνου δηλ. μπορείς να μαζέψεις στοιχεία, να κάνεις καλύτερη έρευνα, να γράψεις διαφόρων ειδών κείμενα κ.α. Στο ραδιόφωνο αυτά είναι δύσκολα. Αν έχεις την τρέλα να βγεις να μιλήσεις, δεν περνάνε όλες οι λέξεις από το μυαλό σου αυτόματα. Υπάρχουν στιγμές που χάνεις μια λέξη και τελειώνουν όλα. Στην εφημερίδα, αν δεν σου βγαίνει μια φράση, την αφήνεις. Κάνεις μια βόλτα, επιστρέφεις και τη βρίσκεις. Ωστόσο μου αρέσει περισσότερο το ραδιόφωνο γιατί το ξέρω και επειδή είναι πιο μαγικό μέσο απ’ όλα τα άλλα. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα ζωντανής επικοινωνίας με τους ακροατές. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε ερωτευτούν, με ή χωρίς εισαγωγικά, ακούγοντάς σε στο ραδιόφωνο. (μου έλεγε ένας φίλος που δούλευε στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Γιαννιτσών μια ιστορία. Ήταν 5 άτομα που έκαναν δημοσιογραφικές εκπομπές. Υπήρχε μια γυναίκα ακροάτρια η οποία είχε τρέλα με έναν από τους 5. Κάποια στιγμή αποφάσισε να πάει στο ραδιόφωνο. Ο συνάδερφος, για ευνόητους λόγους, προσπαθούσε να την αποτρέψει. Όταν μπήκε στο ραδιόφωνο για να δει ποιος τελικά είναι, ο φίλος μου είχε την ιδέα να μπουν και οι 5 στη σειρά και να της ζητήσουν να μαντέψει ποιος είναι. Τον δικό της τον είπε τελευταίο. Ήταν με κόκκινα μαλλιά, με φακίδες, χωρίς δόντια και χοντρός. Με το που τον είδε ένιωσε τέτοια απογοήτευση που νομίζω ότι δεν τον ξανάκουσε πλέον). Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε πιστέψουν πάρα πολύ και δεν κάνει να τους προδώσεις. Ειδικά τώρα σε περίοδο κρίσης είτε να τα πάρεις είτε να αρχίσεις να συμβιβάζεσαι και να πουλήσεις έναν κόσμο που πεινάει, έναν κόσμο που υποφέρει. Τότε το πρόβλημα γίνεται προσωπικό.

Πιστεύετε ότι το internet είναι εχθρός ή σύμμαχος του ραδιοφώνου;

Εγώ τη λέξη εχθρός δε θα τη χρησιμοποιούσα καθόλου. Εάν δεν υπάρχει internet οι εκπομπές είναι μισές. Όχι γιατί κλέβεις. Αυτό, εντός εισαγωγικών, θα χρειαστεί να το κάνεις πολλές φορές. Βρίσκεις όμως κάτι που δεν ξέρεις. Δεν μπορείς να τα ξέρεις όλα. Δημοσιογράφος δε σημαίνει ότι τα ξέρω όλα. Και με την έννοια της άποψης και με την έννοια της είδησης. Εγώ για παράδειγμα ξεκινάω στις 12 το μεσημέρι, βρίσκομαι εδώ μέσα κι έχω απομονωθεί από τον κόσμο για να βγάλω στον αέρα αυτό που έχω ετοιμάσει. Εάν στις 12.30 σκάσει μια βόμβα έξω από τη Βουλή, πώς θα το ξέρω; Ούτε και οι άλλοι δεν το ξέρουν αυτό. Θα το μάθουμε όλοι στα δελτία ειδήσεων των 6 ή των 8. Το internet λοιπόν σε βοηθάει να το κάνεις αυτό. Σε βοηθάει επίσης στο αρχείο σου. Για παράδειγμα σήμερα είχαμε το θέμα των διοδίων. Εάν το θέμα δεν το ξέρεις ή το έχεις κάνει και το έχεις ξεχάσει με ένα απλό κτύπημα στο κουμπί μπορείς να βρεις αμέτρητες πληροφορίες όπως ποιοι πληρώνουν διόδια στην Ε.Ε., πόσο πληρώνουν κ.α. Το internet είναι εργαλείο. Δεν μπορείς να το απορρίψεις. Δυστυχώς όμως γίνεται κακή χρήση. Από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα του copy paste από το  internet έχει χαθεί και η παραγωγή της δημοσιογραφίας. Η παραπάνω πρακτική δεν σε αφήνει να βελτιωθείς. Αν είσαι νέος δημοσιογράφος και ακολουθείς πιστά μόνο το internet δεν θα γίνεις καλύτερος αργότερα. Πρέπει να γράφεις κείμενα μόνος σου, να κάνεις πολλά λάθη και να τα διορθώνεις μόνος σου, να είσαι μονίμως δυσαρεστημένος μ’ αυτό που κάνεις το πρώτο διάστημα. Γιατί αν δεν είσαι δυσαρεστημένος και δεν έχεις άγχος, δεν θα γίνεις ποτέ σχετικά καλός. Η διαφορά του καλού με τον καλύτερο. Καλός θα γίνεις αν δουλέψεις. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη γίνεις. Όποιος δουλεύει είτε στη δημοσιογραφία είτε στον αθλητισμό είτε οπουδήποτε αλλού θα γίνει καλός. Ο καλύτερος είναι θέμα ταλέντου, είναι θέμα αντίληψης. Δεν έχουν όλοι την ίδια αντίληψη για τα πράγματα και δεν κάνουν όλοι την ίδια αποκωδικοποίηση. Έρχεται ένα μήνυμα σε όλους μας και βλέπεις ότι γι’ αυτό το γεγονός σε κάποιον έχει κάνει εντύπωση μια λεπτομέρεια που δεν την έχει προσέξει κανείς. Η λεπτομέρεια είναι σημαντική όμως. Μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μπορεί απ’ αυτή να ξεκινήσει ένα νέο ρεπορτάζ. Αυτό είναι το ταλέντο. Όλοι οι άλλοι βλέπουν το προφανές. Αυτός με το ταλέντο βλέπει και το προφανές και τη λεπτομέρεια. Ταλέντο σημαίνει τα βλέπω όλα όσο πρέπει και δίνω τον χρόνο που πρέπει. Εκεί είναι η διαφορά.
Δημοσιογράφος στην εφημερίδα είναι πιο καλά. Γιατί εκεί τις προετοιμάζεις τις ερωτήσεις. Στο ραδιόφωνο δεν έχεις τον χρόνο να προετοιμαστείς π.χ. έγινε κάτι εξαιρετικά απρόοπτο και πρέπει σε δύο λεπτά, όχι να ενημερωθείς, αλλά να βγάλεις το θέμα στον αέρα και δεν ξέρεις τίποτα απολύτως. Ξέρεις μόνο τα βασικά. Δεν έχεις κάποια άλλη πληροφορία. Οι ερωτήσεις που θα κάνεις δείχνουν πόσο σοβαρά βλέπεις τα θέματα και πόσο έξυπνος είσαι. Δεν ξέρω κάτι; Περιμένω την πρώτη απάντηση απ’ αυτόν που θα μιλήσω για να μπορώ στη συνέχεια να κάνω τα υπόλοιπα ερωτήματα. Η διαφορά δηλ. στο ραδιόφωνο είναι στις συνεντεύξεις και στον σχολιασμό. Εκεί φαίνεται ο καλός και ο κακός. Είναι ένα μέτρο σύγκρισης. Γιατί διαφορετικά θα ήμασταν όλοι ίδιοι. Δεν θα διέφερε κανείς από κανέναν. Είναι στην ανθρώπινη φύση δηλ. τι αντίληψη έχεις και πόσο σωστά βλέπεις τα πράγματα; Αυτό είναι για μένα το σημαντικό.
Α.Θ.
Κ.Σ.
Λ.Κ.
Ο.Α.
Χ.Ι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου